قیمت تنور

قیمت تنور گازی تک سینی

قیمت تنور

قیمت تنور گازی تک سینی

دستور پخت نان شیرمال

تنورگازی های 90کالا وسیله ای مناسب  برای پخت انواع نان های سنتی و محلی ، پیتزا  کیک و شیرینی جات ، بریان کردن و... می باشد.

 پخت نان شیرمال

دستور پخت نان شیرمال

  • مواد لازم:

آرد 400گرم ، شیر نصف لیوان ، آب نصف لیوان ، شکر 120 گرم ، پودر مخمر فوری 1/5 قاشق سوپ خوری ، تخم مرغ 1عدد ، روغن مایع 3/4 پیمانه ، نمک کمی.

  • طرز تهیه نان شیرمال:

خمیرمایه را به همراه یک قاشق غذاخوری شکر و آب ولرم در یک کاسه مخلوط و درب ظرف را می بندیم و کنار می گذاریم تا عمل بیاید. جالا یک کاسه جادار انتخاب و تخم مرغ ها را به همراه شکر ، شیر ولرم و نمک در آن می ریزیم و نصف آرد را به همراه خمیر مایه عمل آمده به کاسه اضافه و خوب مخلوط می کنیم.

در ادامه روغن را اضافه کرده و آرد باقیمانده را به تدریج اضافه می کنیم تا خمیر جمع شده و حالت منسجم پیدا کند. خمیر را 10دقیقه ورز می دهیم و در ظرفی چرب شده قرار می دهیم و روی آن را سلفون می کشیم و در جای گرم حدودا 1ساعت استراحت می دهیم تا حجم آن دوبرابر شود.

حالا خمیر را کمیورز می دهیم تا هواگیری شود. سپس به چونه های 100گرمی تقسیم می کنیم. در این مرحله تنورگازی 90کالا را با حرارت پایین روشن می کنیم تا گرم شود. سپس چونه ها را با وردنه کمی صاف می کنیم و یا به سلیقه خود شکل می دهیم وقتی خمیر ها آماده شد داخل سینی تنورگازی 90کالا می چینیم. رومال کرده و کنجد می پاشیم . سینی را داخل تنورگازی که از قبل گرم کرده بودیم قرار می دهیم . حدود 20 دقیقه زمان نیاز داریم تا نان ها بپزند و طلایی شوند.

(اگر بخواهیم نان ها را در سینی دیگری بپزیم می توانیم سینی موردنظر را روی چدن تنورگازی قرار دهیم. در غیر این صورت چدن تنورگازی را برمی داریم تا حرارت به ته سینی تنورگازی برسد و نان ها به صورت یکنواخت پخته و مغز پخت شود.)

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.